Velikost porcij: koliko je preveč?

V svetu, kjer hrana dominira naš vsakdan, smo se naučili jesti veliko pogosteje in veliko več, kot so jedli naši stari starši. Čeprav smo se navadili na večje porcije, si nezavedno polnimo vedno večje krožnike. Ampak to se konča zdaj! V tem članku boste izvedeli, kako izgledajo priporočene velikosti porcij in ustavili prenajedanje.

1. Žita in zelenjava bogata s škrobom

Teh je dovolj za dobro pest, saj si tako zagotovite okoli 200 kalorij. Priporočeni sta maksimalno 2 porciji na dan.

Pri izbiri žit, ne posegajte po predelanih - če je le možno, si pripravite raje polnozrnata žita. Med drugimi so to bulgur, rjavi riž, kvinoja in polnozrnata ali ajdova moko.

Med najpogostejšo škrobno zelenjavo spadajo koruza, grah, fižol, leča in krompir - ravno krompir pa imamo najraje, zato moramo biti previdni, da ne pretiravamo.

Velikost porcije: velikost dlani (prgišče)

Priporočen vnos: 1–2 porciji na dan


2. Neškrobna zelenjava

Brokoli, cvetača, šparglji, paprika, gobe, paradižnik, čebula in zelena zelenjava spadajo med neškrobno zelenjavo z visoko hranilno vrednostjo in nizko kalorično gostoto. Popolno za poln, a ne pretežek obrok! Ena porcija teh naj bo v velikosti pesti (ali dveh, če jeste zeleno zelenjavo), kar vam zagotovi med 20 in 40 kalorij. Če je na vašem krožniku zelena zelenjava, pa celo manj.

Velikost porcije: velikost pesti

Priporočen vnos: vsaj 4 porcije na dan


3. Meso, ribe in tofu

Ena porcija z beljakovinami bogate hrane, kot so ribe in meso (brez kože) in tofu naj ne presega velikosti vaše dlani. Takšna količina vsebuje med 120 in 250 kalorij, zato lahko pojeste 2 do 4 porcije na dan.

Velikost porcije: velikost dlani

Priporočen vnos: 2–4 porcije na dan


4. Semena, oreščki in suho sadje

Če jih jemo v zmernih količinah, nam semena, oreščki in suho sadje lahko zagotovijo velik odstotek priporočenega dnevnega vnosa hranil. Vsebujejo veliko kalorij, zato jih uživajte v zmernih količinah. Ena porcija znaša 1-2 žlici, kar je 90-140 kalorij. Olja in masla pa poskusite omejiti na 1 čajno žličko na porcijo.

Velikost porcije:

Suho sadje, semena in oreščki: 1–2 žlici

Olja in masla: 1 čajna žlička

Priporočen vnos: 1–2 porciji na dan


5. Sveže sadje

Sveže sadje je polno pomembnih hranil in ima številne zdravstvene koristi. Vsebuje veliko vode in vlaknin, obenem pa je zelo nizkokalorično. Ravno zato je lahko vaš popoln partner pri hujšanju. Ena porcija svežega sadja naj bo v velikosti pesti, kar je približno 80-105 kalorij. Priporočen vnos je 3-5 porcij na dan.

Velikost porcije: velikost pesti

Priporočen vnos: 3–5 porcij na dan


6. Mlečni izdelki

Ena porcija mlečnih izdelkov naj ne presega velikosti pesti ali 2 dl. Kefir in jogurt sta naravna vira probiotikov in sta lahko dodaten bonus v vaši prehrani. Če bi se mlečnim izdelkom raje v celoti izognili, ne skrbite, probiotike lahko najdete tudi v vegetarijanski hrani.

Velikost porcije: velikost pesti ali 2dl

Priporočen vnos: 1–2 porciji na dan

Poskusite upoštevati naše smernice že naslednjič, ko si boste pripravljali večerjo, ali jedli zunaj. Ko te navade enkrat postanejo rutina, bo nadzor porcij veliko, veliko lažji. Da si vse skupaj še nekoliko olajšate, poskusite jesti na manjšem krožniku - raziskave so pokazale, da je ta enostaven trik zelo učinkovit - in skušajte si razporediti obroke čez cel dan. Verjamemo v vas!


7. HungerBlock EXTREME

Če mislite, da se boste težko navadila na manjše porcije, preizkusite kapsule HungerBlock EXTREME. Vsebujejo ekstrakt rožičevca, ki pomaga uravnavati telesno težo in zavira željo po hrani! Zaužijte 1 kapsulo 30 minut pred kosilom in 1 kapsulo 30 minut pred večerjo in niti pomislili ne boste, da bi pojedli ogromno porcijo hrane!

Izbrani izdelki za vas

NADZOR APETITA
-50%
Akcijska cena 9,99 € Redna cena 19,99 €
Ogled izdelka

Morda bi vas zanimalo